Viktigast i köket!

Viktigast i köket för mig e kryddor och örter. Salt, vitpeppar, svartpappar, citronpappar, cyanpeppar, enbär mm. De finns hur mycket kryddor å örter som helst som du kan använda dig av. Fisk passa citronpeppar bra till, många anser att den bara passar till fisk. Men ja gör den godaste potatisgratängen ever med citronpeppar i.

Vi måste våga experimentera oss fram till de goda smakerna i maten, annars lever vi ett tråkigt kostymnisseliv. Tänk va alla kaloriräknande brudar missar. En smakexplosion i munnen av alla underbara kryddor.

Sen har vi löken, mat skulle itne smaka som den gör om vi inte hade i löken. Mina favoriter är gul lök, rödlök och vitlök. Vitlöken är med i stort sett alla maträtter ja gör. Den hettar till å ger en stark å underbar smak. Men dess lukt kan ändå plåga andra som itne äter den. Kan stinka idagar efter du ätit de, men hindrar inte mig. Ett måste med vitlök enligt mig å mina smaklökar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0