Baka, baka liten..... Kanellbulle! :)

Idag blir de storbak, en sats deg står på jäsning. Kanellbullar ska de banne migen bli. Fast ja ska ju inte äta dom, måste tänka på formen så att man kommer i den där förbannade bekinin till spanienresan. :)

OM de ändå vore lätt, nu e ju suget som värst. De regnar ute, man vill bara krypa ner under en gosig filt å frossa framför en film. Men nej DESIPLIN bruden. När ja kommit dit ja vill å lärt mig å hålla mig efter ett shema då kan ja unna mig något lite extra ibland... Hur ska ja annars få glädje för mitt intresse i köket. Man måste ju få smaka på sina egna konstverk eller hur :D

Just nu e de längesedan ja gjorde något storbak. Vart winerbröd till min sambo för några veckorsen men de e typ allt. Föruttom tårtorna i juni då sambon å ja fyllde år. Rätt dött på bakningen med andra ord.

Matlagningen e desto bättre med, min riktiga passion. Nyheter dyker upp på talriken titt som tätt. Å än så länge har inte sambon klagat. Oftast tar han två gånger :D Gla ja har en sån matkär gubbe.

Nä nu blir de å fortsätta med bullbaket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0