Halkbanan å helgen

I onsdags va ja iväg till Grums å gjorde halkbanan, på vägen dit upptäkte ja komiskt nog att ja fått på mig mitt svarta nattlinne:) Fick mig ett gott skratt där, mamma skratta också gott då ja berätta de för henne. Så ja gjorde halkbanab i nattlinne å de gick bra, kanske ska köra med nattlinnet då ja har teorin å uppkörningen också, vem vet de kanske ger tur:)


Idag e de lördag, men inte vilken lördag som helst. Idag kommer min underbaraste underbaraste Gabriella å hälsar på mig, snart två årsen vi sa hejdå på kyrkerud när hon skulle ta flyget hem till rumänien. Förra veckan (torsdag) fick ja ett roligt samtal från henne, hon e i sverige med företaget hon jobbar för. Å så tänkte hon komma hit å träffa mig. Gissa om ja e glad. Så nu har ja agt ner eftra mycket energi på att ha de finnt här hemma för hennes skull. Till å med gjort något ja aldrig gjort förut, ja har gjort tjälknöl. Å ja lyckades faktiskt väldigt bra om ja får säga de själv. Den smaka jätte gott.

Till den ska ja göra potatisgratängen som min illebror lärt mig å sen blir de vanlig påssås (3 peppar) som e riktigt god.

Till kvällen ska vi baka massa har ja tänkt, snikers, lussebullar, knäck med mera.
Så mycket julstämning:)


Längtar till hon kommer hit, verkligen fjärilar i hela kroppen. Fredrik ska få träffa min alra bästa vän på hela jorden. Han ska äntigen få träffa personen ja pratat om så mycket.




Ja å underbaraste Gabi



vänner för alltid!




Gabriella! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0